Free Joomla Template by Discount Justhost

Časté dotazy

 

 

Jaký model si vybrat

Naše větroně jsou modely vhodné pro středně pokročilé a pokročilé piloty. Začinajicím pilotům doporučujeme, aby se nejprve zacvičili v pilotáži na menších a jednodušších modelech (stavebnicích), které se dají při případné nehodě snadno a rychle nahradit.
Výběr modelu je záležitost individualní avšak závisí rovnež na schopnostech každého pilota. Tabulka s technickými údaji, která je součásti popisu jednotlivých modelů uvadí zdatnost pilotaže, kterou jako výrobci doporučujeme. Rozpočet každého zákazníka je dalším faktorem, který určuje jaky typ a vybavení bude jeho model mít.


Dodací lhůta

Vzhledem k tomu že modely jsou vyráběny na zakázku, je termín dodaní závislý na počtu objednávek, které obdržíme. Objednávky jsou zařazovány za sebou podle data přijetí. Současný termín dodaní je od 1 do 5 měsíců.


Barva a označení modelu

Všechny GP větroně jsou standardně vyráběny s bílým povrchem. Modely BRAWO a BRAWO II mají horní a dolní část křídla potaženou nažehlovací fólií ORACOVER v kombinaci dvou kontrastních barev, které usnadňují orientaci při akrobatických sestavách. Zákazník si může tuto barevnou kombinaci zvolit sám.
Pokud zákazník neurčí jakou imatrikulaci bude jeho model mít, dodáváme model s původní imatrikulací, tj. podle skutečné verze německych větroňu, a tedy v modrém barevném provedení. Je to z toho důvodu, že všechny naše modely jsou vyráběny podle opravdových větroňů, které mají původ vyroby v Německu. Pouze Pilatus B4 je v originale švycarské výroby a zde je tedy barva černá.
Na přání zákazníka je možno změnit barvu označení nebo model označit zcela jinou imatrikulací, např. podle modelářského klubu dane země či zcela individualní označení v jakemkoliv barevném provedení.


Vybavení kabiny

Modely BRAWO a BRAWO II nemají žádné kabiny a tudiž nemají žádné vnitřní vybavení.
Ostatní modely pak mají buď standardní nebo nadstandardní vybavení kabiny. Standardní vybavení zahrnuje pouze sklolaminátovou sedačku. Nadstandardní vybavení má kromě sklolaminátové sedačky ještě potahy na sedačku, vypolstrované bočnice, kontrolní panely, řidící páky. Ne všechny modely však mohou být vybaveny nadstandardně. Modely řady ASW, Duo Discus 2.5m a Nimbus 4D 3.3m, např. nelze z technických důvodu nadstandardně vybavit.
Všeobecně řečeno, u modelu s rozpětím křídel větším než 3,3m je možno na přání zákazníka kabinu vybavit nadstandardně. Vyjimkou je model Glasflugel 304 cz HpH, který má pouze nadstandardní kabinu.


Brzdy a přistávací podvozek

Modely BRAWO a BRAWO II nemají žádné vybavení a tudiž nemají ani brzdy ani podvozek. Duo Discus 2,5m má několik variant bez vybavení, s brzdami či podvozkem, nebo obojim.
Všechny ostatní KV větroně jsou opatřeny budˇ dvoupatrovými brzdícími klapkami typu Schempp-Hirth nebo přistavacím podvozkem, nebo oboíim.
Modely L33 Solo a Pilatus B4 mají pouze pevný přistaváci podvozek. Všechny ostatní modely mají zatahovací podvozek. Modely Discus 2b, řada Ventusu 2c a Duo Discus 5,3m mohou být alternativně vybaveny zlamovacím zatahovacím podvozkem, tedy tak, jak je tomu u skutečných letadel.
Popis u každého modelu uvadí, jake možnosti vybavení ten či onen model má.


Servopohony

Všechny modely jsou připraveny na instalaci servopohonu, tj. otvory na serva jsou vyřezany tak, aby je jen zákazník mohl sám osadit.
Pokud si to však zákazník přeje, může si model zakoupit již osazený servopohony. Vzhledem k tomu, že je na trhu mnoho ruzných značek, necháváme volbu na zákazníkově přání a rozpočtu. Zákazník tak k instalaci servopohony dodá nebo mu servopohony, které požaduje objednáme a do modelu zabudujeme. Upozorňujeme, že v případě druhé možnosti je nutno cenu servopohonu uhrdit před zahajením prací na modelu.
Pro bežný let a základní akrobacii je možné použít standardní serva o síle 3,1-3,5 kg nebo digitalní serva, jako např. Graupner DS 361. Pro agresivní akrobatické lety je vhodnější volit serva o síle 5,5 kg, napr. HITEC 605. Pro podvozky je vhodné silnější servo, např. HITEC 75bb. Délka táhla na páku serva pro podvozek by mnělo být dlouhé 17 -17,5mm od střední polohy serva.
Vzhledem k tomu, že naše modely jsou dělány na zakázku, závisi počet servopohonu na funkcích každého individualního modelu. Podle počtu funkcí lze snadno spočítat počet požadovaných servopohonu:

směrovka jeden (1) servopohon
výškovka jeden (1) servopohon
křidélka dva (2) servopohony
vztlakové klapky dva (2) servopohony
brzdicí klapky dva (2) servopohony
zatahovací nebo zlamovací podvozek jeden (1) servopohon
vypinač vlečného lana jeden (1) servopohon
pylon jeden (1) servopohon


Jak zajistit optimální let

Všechny KV modely mají uvnitř trupu v místě centroplanu vyznačeno červenou šipkou těžiště. Pokud je model dovážen na vyznačený bod, je připraven k optimalnímu letu, tedy pro běžný zálet modelu. V případě že takto vyvážený model nevyhovuje charakteru vašíi pilotáže, je možné model dovažit podle požadované potřeby. Doporučené změny pro dovážení jsou + - 10 mm od težiště modelu.


Akrobacie

Modely GP označeny jako akrobatické, úspěšně létaji akrobatické prvky a jsou létány i v extremních horskych podminkách, např. v Dolomitech, rakouských či švycarských Alpách. Akrobatická pilotáž se však doporučuje pouze pokročilým pilotům, tj. pilotům, kteří dokonale ovladají zákony aerodynamiky a techniky pilotáže.


Motorové plachtění

Většina KV větroňu může být upravena na motorovou verzi osazením výklopným pylonem. Jedna se predevším o modely s rozpětím křídel větším, než 3,3m. Firma A.P.K. Modely již několik let spolupracuje s firmou Elicker, která vyrabí kvalitní výklopné jednotky o velikostech 9, 12.5, 14, 16 a 18 palcu. Na přání zákazníka můžeme trup modelu pro instalaci tohoto pylonu pouze připravit, tj. vyřezat do trupu otvor a osadit jej dvířky, nebo můžeme jednotku kompletně nainstalovat. Pylon je obvykle objednáván přímo u firmy Elicker. Zde je rovnež možno zakoupit vhodný elektromotor. Nejméně nákladné řešení je, že si zákaznik pylon (popr. i elektromotor) u firmy Elicker objedná a uhradí a firma Elicker nám jej k instalaci zašle. Druhou možností je, že zákaznik provede platbu za pylon před zahajením praci na modelu na náš účet a my vše za zákaznika vyřidíme.


Přeprava modelu

Z vlastních zkušeností s dopravou a prenášením modelu víme, jak jsou tyto náchylné k mechanickému poškození. Látkové vaky neposkytuji dostatečnou ochranu modelu před mechanickým poškozením. Proto jsme rádi, že jsme jako první ve světě vyvinuli bezpečné celolaminátové přepravní krabice, které jsou obdobou skutečného transportního vozu Cobra. V současné nabidce máme menší transportní bednu s popruhem přes rameno pro modely do 3 000mm nebo větší přepravní trajlery na kolečkách pro modely do 4 800mm a 6 000 mm.

Celolaminátová transportni krabice Cobra s popruhem přes rameno, vhodná pro vetšinu maket větroňu do 3 000 mm.

Technická data krabice
Délka: 1 640 mm
Šírka: 200 mm
Výška přední části: 210 mm
Délka prolisu na směrové kormidlo: 300 mm
Váha prázdné krabice: 2 500 g

Celolaminátový transportní trajler Cobra s kolečkama, vhodný pro většinu maket větroňu do 4 800 mm.

Technická data krabice
Délka: 2 000 mm
Šírka: 310 mm
Výška prední cásti: 300 mm
Délka prolisu na směrové kormidlo: 415 mm
Váha prázdné krabice: 5 300 g

Celolaminátový transportní trajler Cobra s kolečkama, vhodný pro většinu maket větroňu do 6 000 mm.

Technická data krabice
Délka: 2 385 mm
Šírka: 380 mm
Výška prední cásti: 380 mm
Délka prolisu na směrové kormidlo: 500 mm
Váha prázdné krabice: 6 500 g


Skladování modelu

Modely je vždy nutno skladovat v suchém prostředi. Pokud neni model po delši dobu provozován, je potřeba uložit křídla na kant. Naše přepravní krabice Cobra jsou idealní nejen pro bezpečný přenos modelu, ale i pro jeho skladovaní.
Modely se v žádném případě nesmí vystavovat extremním teplotam, tj. nadměrnému slunečnímu záření, mrazu, topnym tělesům, atd. Model může být ohrožen i tehdy, když není provozován a je vystaven třebas jen jednohodinovému intenzivnímu slunečnímu záření. V takovém případě je nutno nechat přepravní krabici i kabinu modelu otevřené a nejlépe celý model překryt kusem látky. Model doporučujeme proti škodlivým účinkům slunečního UV záření chránit, například vhodnou autokosmetikou s UV ochranou laku.


Kontakt

Jakekoliv dotazy či objednávky jsou vyřizovány pouze pisemně, a to na emailové adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo prostřednictvím tel.: +420 604 550 840.


Velkoodběr

Pro velkoodběratele poskytujeme množstevní slevy. Velkoobchodní ceník a Obchodní podmínky můžete obdržet na vyše uvedené emailové adrese či faxovém čísle. Vaše žádost musí obsahovat název a sídlo firmy, kontaktní osobu a adresu, na kterou chcete zasílat korespondenci, registrační číslo v obchodním rejstříku, daňové identifikační číslo (DIČ nebo IČO).


Možnosti platby

Platba objednávky může být provedena v hotovosti přímo ve výrobně, poštovní poukázkou nebo elektronickým bankovním převodem na firemní účet, který je zákazníkovi při pokynu o provedení úhrady zaslán. Výroba modelu A.P.K. Modely nepřijimá platbu kreditnimi kartami.
Ceny jsou uvadeny v CZK (Koruna česka).V případě že se zákazník rozhodne provést úhradu v jine měně (napr. EUR, USD atd.), je cena stanovena dle platného vyměnného kurzu.
Pro přepočet zákazníkům uvádíme informaci o kurzu měny mezi EUR/CZK i USD/CZK. Tato informace vychází z průměrného ročního přepočtu kurzu mezi uvedenými měnami a tedy nemusí odpovídat momentálnímu přepočtu kurzu.